Pedro Verticalo adventures
  • Home
  • Diensten
  • Leren vliegen
  • Meevliegen
  • Schermkeuring
  • Over Pedro
  • Media
  • Shop
  • Contact
  • Winkelwagentje
  • Home
  • Diensten
  • Leren vliegen
  • Meevliegen
  • Schermkeuring
  • Over Pedro
  • Media
  • Shop
  • Contact
Pedro Verticalo adventures | Apco Hybrid in volle vlucht kopie scaled

KNVvL paramotor opleidingen

€250,00 – €2.550,00

Paramotor vliegen

Een voetstart paramotorpiloot heeft een paramotor als een soort rugzak op zijn rug. De benen van de piloot zijn in dit geval het start en landingsgestel. Als de piloot loopt dan zit er en plankje omhoog geklapt achter zijn rug. Zodra hij dan in de lucht komt en zijn benen intrekt dan schuift het zitje onder zijn kont en kan hij gaan zitten.

Het brandstofgebruik van de gemiddelde voetstart paramotor  is ongeveer tussen de 2,5  en 4,5 liter per uur afhankelijk van het type motor en het type scherm wat er gebruikt wordt.  Met een standaard brandstoftank van 10-11 liter kan er dus al best lang gevlogen worden.

De gemiddelde snelheid waarmee een paramotor vliegt is tussen de 35 en 40 km/u.
Deze snelheid is afhankelijk van het type scherm wat gebruikt wordt, de motor heeft hier geen invloed op. De motor heeft alleen invloed op hoe hard je omhoog gaat.

APPI Paramotor opleidingen

Bij Pedro Verticalo Adventures kun je de volledige opleiding volgen tot zelfstandig paramotor piloot. Wij verzorgen lessen conform het KNVvL en APPI opleidingstraject volgens een vastgesteld opleidingssysteem. De opleiding tot je bewijs van bekwaamheid bestaat uit drie fases:

  1. Introductieles
  2. Introductiecursus
  3. Basisopleiding (gebrevetteerd solo piloot)

Wil je alleen een korte kennismaking met het paramotorvliegen, dan is de introductieles wat voor jou. Je kunt dan uitvinden of paramotor vliegen iets voor je is.

Wil je ook zelf een eerste vlucht maken onder begeleiding van de instructeur? Dan kun je de introductiecursus volgen, waarbij je met grondoefeningen en basis theorie wordt voorbereid op je eerste vlucht die je kunt uitvoeren als je er klaar voor bent. Je kunt de introductiecursus doen zonder eerst de introductieles te volgen. Heb je de introductieles wel gedaan, dan krijg je de kosten daarvan als korting op de introductiecursus.

De Basisopleiding is het vervolg op de introductiecursus en omvat alle theorie en praktijk die je nodig hebt om zelfstandig te kunnen vliegen. Je krijgt theorieles dat met een examen wordt afgesloten en volgt praktijklessen met een uitgebreide takenlijst. Dit is nodig om verantwoord solo te kunnen vliegen. Deze opleiding kun je tegelijk boeken met de introductiecursus, als je nu al weet dat je de volledige opleiding tot zelfstandig piloot wilt volgen.

fase 1: Introductieles

Wil je leren vliegen maar weet je nog niet helemaal zeker of paramotor vliegen wel iets voor je is? Geen probleem, kom gewoon een keer langs voor een introductiedag bij Pedro Verticalo Adventures!

Deze introductiedag bestaat uit:

  • Een eerste kennismaking met de sport en het materiaal dat bij deze sport gebruikt wordt.
  • Een halve dag groundhandling les, hierbij ga je een begin maken om te leren hoe je de paraglider boven je hoofd krijgt.
  • Een educatieve tandemvlucht met één van de (hulp)instructeurs, afhankelijk van condities en tot maximaal 90 kg passagiersgewicht.

Kosten: € 250,-

fase 2: De introductiecursus

Bij Pedro Verticalo Adventures begint je opleiding tot paramotor piloot altijd met de introductiecursus.
Voorafgaand aan de introductiecursus kun je de introductieles volgen, deelname aan de introductieles is echter geen voorwaarde om met de introductiecursus te mogen starten.

Deze cursus wordt gegeven met materiaal van de school en bestaat uit:

  • Onbeperkt groundhandling lessen met en zonder motor (hierbij leer je de paramotor vleugel onder controle te krijgen
  • Twee solo vluchten met radio begeleiding en een pedagogische tandemvlucht
  • Complete Theorie opleiding inclusief theorie lesboek (de theorie opleiding mag zowel tijdens de introductiecursus als tijdens de basisopleiding gevolgd worden)

Kosten: € 975,-

fase 3: Basisopleiding

De basisopleiding is het vervolg op de introductie cursus, hiermee leiden we je op tot zelfstandig voetstart paramotor piloot.
Met deze opleiding stomen we je klaar voor het KNVvL theorie en praktijk examen.
Je dient wel ‘de introductiecursus’ gevolgd te hebben om aan de basisopleiding deel te kunnen nemen.

Deze opleiding bestaat uit:

  • Genoeg solo vluchten met radiobegeleiding voor het behalen van je KNVvL brevet (minimaal 15 uur en 35 vluchten)
  • En natuurlijk mag je tijdens deze opleiding ook nog gewoon doorgaan met groundhandling lessen en theorie lessen

Kosten: (na afronding van de Adventure Pilot opleiding) € 1.575,- (excl. materiaalhuur à € 75,- / uur)

Extra Informatie

  • Of er gelest kan worden is sterk afhankelijk van het weer waardoor de lessen meestal niet ver van te voren gepland kunnen worden.
    Voor het lessen moet het droog weer zijn met een maximale windsnelheid van 25 km per uur.
  • Per dag wordt er € 5,- euro per persoon contant aan de grondeigenaar van het veld bijgedragen, deze bijdrage zit niet bij de opleiding in.
  • Elke leerling die deelneemt aan de opleiding dient een WA paramotor verzekering af te sluiten. De goedkoopste optie hiervoor is bij verzekeraar Saam-Verspieren, dit is een Franse verzekering.
    Een kopie van deze polis moet bij de school afgegeven worden. De kosten daarvan zijn ongeveer €50,- per jaar.
  • Bij aanvang  van de opleiding dien je  een eigen medische verklaring in te vullen, afhankelijk van je antwoorden op deze verklaring kan het zo zijn dat je eerst een sportmedische keuring zal moeten doen voordat je aan de opleiding kan gaan starten.
  • Bij deze opleiding geld een eigen risico van 100%. Dit betekent dat materiaal dat tijdens de cursus stuk gaat door een fout van de cursist, vervangen moet worden. Of dit valt te verzekeren moet worden gecontroleerd bij je eigen WA-verzekering.
  • Wanneer er wordt gekozen voor de optie alleen opleiding dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je komt lessen met deugdelijk materiaal.
    Er kan bij deze optie alleen aan de lessen deelgenomen worden met materiaal wat aan de volgende eisen voldoet:
    – De set is in Nederland geregistreerd/ ingeschreven als luchtvaartuig en beschikt dus ook over een Call-Sign in het scherm (met plakletters in het scherm geplakt of met een vlag achter het scherm).
    – Je vliegt met een helm die geschikt is voor paramotor vliegen en beschikt over een headset.
    – Het scherm moet geschikt zijn voor voor paramotor vliegen, dit betekend dat het een DGAC certificaat dient te hebben. Verder moet het scherm om het jaar gekeurd worden en natuurlijk dien je binnen de gewichtsrange van je scherm te vallen.
    – Er wordt tijdens de opleiding alleen gevlogen met “Beginners” schermen met een classificatie die niet hoger is als  EN/LTF 1-2 of A-B. Als er geen EN- / LTF- classificering voor je scherm is, dan is het naar het oordeel van de instructeur of deze geschikt is voor het lessen.
    – De noodchute is geschikt voor paramotor vliegen en je valt binnen de gewichtsrange van de chute.  Verder mag de noodchute niet meer als 10 jaar oud zijn en moet hij jaarlijks opnieuw gevouwen worden.

 

Clear
SKU: N/A Category: Adventures & events
  • Description
  • Additional information
  • Reviews (0)

Description

Paramotor vliegen

Een voetstart paramotorpiloot heeft een paramotor als een soort rugzak op zijn rug. De benen van de piloot zijn in dit geval het start en landingsgestel. Als de piloot loopt dan zit er en plankje omhoog geklapt achter zijn rug. Zodra hij dan in de lucht komt en zijn benen intrekt dan schuift het zitje onder zijn kont en kan hij gaan zitten.

Het brandstofgebruik van de gemiddelde voetstart paramotor  is ongeveer tussen de 2,5  en 4,5 liter per uur afhankelijk van het type motor en het type scherm wat er gebruikt wordt.  Met een standaard brandstoftank van 10-11 liter kan er dus al best lang gevlogen worden.

De gemiddelde snelheid waarmee een paramotor vliegt is tussen de 35 en 40 km/u.
Deze snelheid is afhankelijk van het type scherm wat gebruikt wordt, de motor heeft hier geen invloed op. De motor heeft alleen invloed op hoe hard je omhoog gaat.

APPI Paramotor opleidingen

Bij Pedro Verticalo Adventures kun je de volledige opleiding volgen tot zelfstandig paramotor piloot. Wij verzorgen lessen conform het KNVvL en APPI opleidingstraject volgens een vastgesteld opleidingssysteem. De opleiding tot je bewijs van bekwaamheid bestaat uit drie fases:

  1. Introductieles
  2. Introductiecursus
  3. Basisopleiding (gebrevetteerd solo piloot)

Wil je alleen een korte kennismaking met het paramotorvliegen, dan is de introductieles wat voor jou. Je kunt dan uitvinden of paramotor vliegen iets voor je is.

Wil je ook zelf een eerste vlucht maken onder begeleiding van de instructeur? Dan kun je de introductiecursus volgen, waarbij je met grondoefeningen en basis theorie wordt voorbereid op je eerste vlucht die je kunt uitvoeren als je er klaar voor bent. Je kunt de introductiecursus doen zonder eerst de introductieles te volgen. Heb je de introductieles wel gedaan, dan krijg je de kosten daarvan als korting op de introductiecursus.

De Basisopleiding is het vervolg op de introductiecursus en omvat alle theorie en praktijk die je nodig hebt om zelfstandig te kunnen vliegen. Je krijgt theorieles dat met een examen wordt afgesloten en volgt praktijklessen met een uitgebreide takenlijst. Dit is nodig om verantwoord solo te kunnen vliegen. Deze opleiding kun je tegelijk boeken met de introductiecursus, als je nu al weet dat je de volledige opleiding tot zelfstandig piloot wilt volgen.

fase 1: Introductieles

Wil je leren vliegen maar weet je nog niet helemaal zeker of paramotor vliegen wel iets voor je is? Geen probleem, kom gewoon een keer langs voor een introductiedag bij Pedro Verticalo Adventures!

Deze introductiedag bestaat uit:

  • Een eerste kennismaking met de sport en het materiaal dat bij deze sport gebruikt wordt.
  • Een halve dag groundhandling les, hierbij ga je een begin maken om te leren hoe je de paraglider boven je hoofd krijgt.
  • Een educatieve tandemvlucht met één van de (hulp)instructeurs, afhankelijk van condities en tot maximaal 90 kg passagiersgewicht.

Kosten: € 250,-

Pedro Verticalo adventures | 018

fase 2: De introductiecursus

Bij Pedro Verticalo Adventures begint je opleiding tot paramotor piloot altijd met de introductiecursus.
Voorafgaand aan de introductiecursus kun je de introductieles volgen, deelname aan de introductieles is echter geen voorwaarde om met de introductiecursus te mogen starten.

Deze cursus wordt gegeven met materiaal van de school en bestaat uit:

  • Onbeperkt groundhandling lessen met en zonder motor (hierbij leer je de paramotor vleugel onder controle te krijgen
  • Twee solo vluchten met radio begeleiding en een pedagogische tandemvlucht
  • Complete Theorie opleiding inclusief theorie lesboek (de theorie opleiding mag zowel tijdens de introductiecursus als tijdens de basisopleiding gevolgd worden)

Kosten: € 975,-

fase 3: Basisopleiding

De basisopleiding is het vervolg op de introductie cursus, hiermee leiden we je op tot zelfstandig voetstart paramotor piloot.
Met deze opleiding stomen we je klaar voor het KNVvL theorie en praktijk examen.
Je dient wel ‘de introductiecursus’ gevolgd te hebben om aan de basisopleiding deel te kunnen nemen.

Deze opleiding bestaat uit:

  • Genoeg solo vluchten met radiobegeleiding voor het behalen van je KNVvL brevet (minimaal 15 uur en 35 vluchten)
  • En natuurlijk mag je tijdens deze opleiding ook nog gewoon doorgaan met groundhandling lessen en theorie lessen

Kosten: (na afronding van de Adventure Pilot opleiding) € 1.575,- (excl. materiaalhuur à € 75,- / uur)

Extra Informatie

  • Of er gelest kan worden is sterk afhankelijk van het weer waardoor de lessen meestal niet ver van te voren gepland kunnen worden.
    Voor het lessen moet het droog weer zijn met een maximale windsnelheid van 25 km per uur.
  • Per dag wordt er € 5,- euro per persoon contant aan de grondeigenaar van het veld bijgedragen, deze bijdrage zit niet bij de opleiding in.
  • Elke leerling die deelneemt aan de opleiding dient een WA paramotor verzekering af te sluiten. De goedkoopste optie hiervoor is bij verzekeraar Saam-Verspieren, dit is een Franse verzekering.
    Een kopie van deze polis moet bij de school afgegeven worden. De kosten daarvan zijn ongeveer €50,- per jaar.
  • Bij aanvang  van de opleiding dien je  een eigen medische verklaring in te vullen, afhankelijk van je antwoorden op deze verklaring kan het zo zijn dat je eerst een sportmedische keuring zal moeten doen voordat je aan de opleiding kan gaan starten.
  • Bij deze opleiding geld een eigen risico van 100%. Dit betekent dat materiaal dat tijdens de cursus stuk gaat door een fout van de cursist, vervangen moet worden. Of dit valt te verzekeren moet worden gecontroleerd bij je eigen WA-verzekering.
  • Wanneer er wordt gekozen voor de optie alleen opleiding dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je komt lessen met deugdelijk materiaal.
    Er kan bij deze optie alleen aan de lessen deelgenomen worden met materiaal wat aan de volgende eisen voldoet:
    – De set is in Nederland geregistreerd/ ingeschreven als luchtvaartuig en beschikt dus ook over een Call-Sign in het scherm (met plakletters in het scherm geplakt of met een vlag achter het scherm).
    – Je vliegt met een helm die geschikt is voor paramotor vliegen en beschikt over een headset.
    – Het scherm moet geschikt zijn voor voor paramotor vliegen, dit betekend dat het een DGAC certificaat dient te hebben. Verder moet het scherm om het jaar gekeurd worden en natuurlijk dien je binnen de gewichtsrange van je scherm te vallen.
    – Er wordt tijdens de opleiding alleen gevlogen met “Beginners” schermen met een classificatie die niet hoger is als  EN/LTF 1-2 of A-B. Als er geen EN- / LTF- classificering voor je scherm is, dan is het naar het oordeel van de instructeur of deze geschikt is voor het lessen.
    – De noodchute is geschikt voor paramotor vliegen en je valt binnen de gewichtsrange van de chute.  Verder mag de noodchute niet meer als 10 jaar oud zijn en moet hij jaarlijks opnieuw gevouwen worden.

 

Additional information

KNVvL opleiding

Introductieles, Introductiecursus, Basisopleiding, Volledig KNVvL traject

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “KNVvL paramotor opleidingen” Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related products

  • Pedro Verticalo adventures | introductiedag paramotor

    Introductiedag paramotor cadeaubon

    €150,00
    Add to cart
    Gegevens
  • Pedro Verticalo adventures | DSC01758

    Workshop reserve gooien en vouwen – doorlopend georganiseerd

    €25,00 – €80,00 incl btw
    Select options
    Gegevens
  • Pedro Verticalo adventures | 018

    Introductiedag paramotor (Open Sky PPG Taster)

    €150,00
    Add to cart
    Gegevens
  • Pedro Verticalo adventures | chamonix 02

    Chamonix – Para Alpinisme – april 2025

    €500,00 incl btw
    Add to cart
    Gegevens

Menu

  • Service
  • Adventures
  • Paramotors
  • Schermen
  • Harnassen
  • Reserves
  • Accessoires
  • Klimuitrusting
  • BASE gear

Accessoires

  • Boeken
  • Brillen
  • Karabiners
  • Klimuitrusting
  • Vlieguitrusting
  • Zakken & tassen
  • Helmen
  • Instrumenten
  • Voeding

Scout paramotor Nederland

Top